Bezpieczeństwo w banku wirtualnym
Dołożyliśmy wszelkich starań, aby zabezpieczyć Twoje dane oraz transakcje finansowe.
Trusteer Rapport to zaawansowane oprogramowanie zabezpieczające opracowane przez IBM z myślą o zapobieganiu kradzieży danych bankowych przekazywanych drogą elektroniczną. Polecamy to rozwiązanie jako dodatkową i bezpłatną warstwę ochrony, uzupełniającą oprogramowanie antywirusowe. Poprzez zabezpieczenie połączenia internetowego oraz utworzenie tunelu bezpiecznej komunikacji z serwisem WWW banku Trusteer Rapport blokuje podejmowane przez szkodliwe oprogramowanie próby kradzieży m.in. tożsamości czy środków z Twoich rachunków.
Dołożyliśmy wszelkich starań, aby zabezpieczyć Twoje dane oraz transakcje finansowe. Każde połączenie z bankiem jest szyfrowane za pomocą klucza szyfrującego, czego dowodem jest zapis "https://" zamiast "http://" w polu adresowym przeglądarki internetowej. Ponadto sesja szyfrowana oznaczona jest symbolem kłódki znajdującym się (w zależności od przeglądarki) w pasku adresu u góry ekranu lub w pasku stanu w prawej dolnej części ekranu. Po kliknięciu na symbol kłódki zostanie wyświetlony certyfikat wydany przez Certum Extended Validation CA SHA2 dla Idea Bank S.A. oraz adresów secure.ideabank.pl oraz sso.cloud.ideabank.pl
Pamiętaj, aby przed zalogowaniem się do systemu bankowości elektronicznej Idea Bank S.A. zawsze sprawdzić, czy połączenie jest szyfrowane i czy wyświetlany certyfikat nie stracił ważności.
Bezpieczeństwo Twojego komputera
W trosce o bezpieczeństwo Twoje oraz Twoich rachunków bankowych, przygotowaliśmy wskazówki, które pomogą Ci odpowiednio zabezpieczyć komputer i zapewnią niezakłócone korzystanie z systemu bankowości elektronicznej Idea Bank S.A.:
Login oraz hasła dostępu do bankowości elektronicznej
Każdy z użytkowników systemu bankowości elektronicznej otrzymuje od Idea Bank S.A. drogą e-mailową niepowtarzalny identyfikator (tzw. login), który należy wpisać w odpowiednie pole na stronie logowania do systemu. Jednocześnie na numer telefonu komórkowego wysyłane są dwa unikalne hasła dostępu:
!!!Pamiętaj!!! Idea Bank nigdy nie prosi o podanie loginu ani hasła do bankowości internetowej.
Automatyczne wylogowywanie
Po 7 minutach bezczynności na stronie bankowości internetowej automatycznie zakończy ona pracę i użytkownik zostanie wylogowany z systemu, co ma na celu ochronę przed niepowołanym dostępem do danych. Aby w dalszym ciągu korzystać z bankowości, konieczne będzie ponowne zalogowanie się do systemu.
Hasła SMS
Wszystkie transakcje wykonywane poprzez system bankowości elektronicznej są każdorazowo autoryzowane przy użyciu jednorazowych haseł SMS, które użytkownik otrzymuje na wskazany numer telefonu komórkowego.
Bezpieczeństwo transakcji
Wykorzystując elektroniczne kanały dostępu i elektroniczne środki płatnicze warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach:
Dokonując transakcji w systemie bankowości elektronicznej Idea Bank S.A. oraz sklepach internetowych pamiętaj o wymienionych powyżej zasadach bezpieczeństwa.
Pamiętaj:
O zauważonych podejrzanych przypadkach należy niezwłocznie poinformować bank wysyłając wiadomość e-mail na adres kontakt@ideabank.pl lub dzwoniąc pod numer (22) 101 10 10.
Wymagania systemowe
Idea Bank S.A. zaleca korzystanie z najnowszych wersji przeglądarek internetowych z uwagi na wbudowane wzmocnione mechanizmy bezpieczeństwa.
Wskazane jest również włączenie trybu prywatnego, o ile został udostępniony w przeglądarce. Zalecane wersje przeglądarek internetowych:
Idea Cloud (sso.cloud.ideabank.pl)
Bankowość Idea Bank (secure.ideabank.pl)
Chcemy zwrócić Twoją uwagę na szkodliwą korespondencję e-mail, jaka dociera do użytkowników komputerów i urządzeń mobilnych, takich jak smartfon czy tablet. Każdego dnia od wielu osób trafiają maile zawierające załączniki ze szkodliwym oprogramowaniem lub odnośniki (linki) do stron łudząco podobnych do oryginalnych.
Pamiętaj:
- Nie otwieraj załączników i linków w wiadomościach e-mail oraz wiadomościach SMS pochodzących z nieznanych źródeł lub tych, które uznasz za podejrzane;
- Bank nigdy nie poprosi Cię w e-mailu o podanie loginu oraz hasła do systemu bankowości internetowej, czy też o Twoje dane osobowe;
- Pamiętaj, że oryginalnymi stronami internetowymi Idea Bank S.A. są:
Zachęcamy do zapoznania się z innymi komunikatami na temat zasad bezpieczeństwa informacji, które znajdziesz pod adresem: https://www.ideabank.pl/bezpieczenstwo.
Przypominamy o możliwości zgłaszania do Idea Bank S.A. wszelkich niestandardowych sytuacji związanych z korzystaniem z systemów bankowości internetowej. Do Twojej dyspozycji jest adres e-mail kontakt@ideabank.pl lub numer tel. 22 101 10 10 (koszt połączenia według taryfy operatora).