Po zalogowaniu się do bankowości internetowej znajdź zakładkę Lokaty. W szczegółach wniosku w pozycji Ostatnio wyświetlane znajdziesz ostatnie zmiany dokonywane na lokacie. Pierwszą widoczną pozycją jest Oczekuje na opłacenie. Należy rozwinąć szczegóły lokaty i sprawdzić, jaki jest jej status (aktywna lub nieaktywna).
Odnawialność lokaty możesz zmienić, udając się do oddziału banku bądź kontaktując się z infolinią banku pod numerem 22 101 10 10 lub 801 999 111 (infolinia czynna codziennie w godz. 8-20; koszt połączenia zgodny z taryfą).
Lokaty odnawiają się na ten sam okres co kończąca się lokata oraz na warunkach odpowiadających Lokacie Standardowej, zgodnie z aktualną na dzień odnowienia Tabelą Oprocentowania.
Przedłużenie lokaty możliwe jest, gdy okres umowny poprzedniej zakończył się i została ona automatycznie odnowiona. Najwygodniej zrobić to przez bankowość internetową, korzystając z zakładki "Lokaty", następnie należy kliknąć w pole danego depozytu, aby wyświetliły się szczegóły. Na dole strony pojawi się opcja "zerwij i przenieś na inną lokatę". Pamiętaj, że nie jest możliwe przedłużenie lokaty promocyjnej na tych samych warunkach.
Wartość znajdująca się w zakładce 'Planowany zysk' jest wartością prognozowaną oraz dotyczy wyłącznie kwoty odsetek należnych od sumy wszystkich lokat, które klient posiada w Banku. Od tej wartości należy odliczyć należny Podatek Belki, który wynosi 19 %.
Przywrócenie wygasłego wniosku ani opłacenie nieaktywnego wniosku nie jest możliwe. Zapraszamy do skorzystania z aktualnie dostępnej oferty atrakcyjnych lokat oferowanych przez Idea Bank S.A.
Jeden złożony wniosek odpowiada jednej lokacie. Dlatego w instrukcjach opłacenia lokat, które otrzymałeś na swój adres mailowy, zostałeś poproszony o dokonanie osobnej wpłaty na każdą założoną lokatę. Dzięki temu masz gwarancję, że lokaty zostaną założone automatycznie, zgodnie ze złożonymi wnioskami. Nie można dokonywać dopłat do aktywnych lokat.
Aby przelew na lokatę został zaakceptowany, musi występować pełna zgodność danych nadawcy przelewu z danymi znajdującymi się na wniosku o założenie lokaty. W szczególności zgodne muszą być:
Wygenerowanie potwierdzenia założenia lokaty możliwe jest za pośrednictwem bankowości internetowej.
Jeśli posiadasz dostęp do nowej wersji bankowości Idea Cloud:
Po zalogowaniu się przejdź do zakładki Lokaty, wybierz odpowiednią lokatę i przejdź do jej szczegółów. Na ekranie ze szczegółowymi informacjami o produkcie pojawi się zapis „Potwierdzenie założenia lokaty” i obok przycisk Pobierz. Po kliknięciu przycisku możliwe będzie pobranie dokumentu w dogodnej dla siebie formie. Można będzie pobrać plik w formacie PDF do Centrum informacji, a następnie zapisać go na dysku urządzenia. Dokument można będzie przesłać do Sejfu lub na wybrany przez siebie adres e-mail.
Jeśli posiadasz dostęp do bankowości korporacyjnej:
Po zalogowaniu się przejdź do zakładki Lokaty, wybierz odpowiednią lokatę, następnie kliknij Szczegóły i Generuj potwierdzenie – wówczas możliwe będzie pobranie dokumentu w formacie PDF. Możesz również wybrać opcję Zamów potwierdzenie. W tym wypadku potwierdzenie zostanie dostarczone listownie za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A. na adres korespondencyjny zapisany w systemie informatycznym banku.
Pamiętaj, że zerwanie lokaty przed terminem jej zakończenia skutkuje utratą wszystkich naliczonych odsetek (z wyjątkiem lokat, których regulamin stanowi inaczej). Jeśli mimo to jesteś zdecydowany na zerwanie lokaty, skorzystaj ze swojej bankowości internetowej. W zakładce Lokaty wybierz interesującą Cię pozycję, naciśnij przycisk „zerwij”, wprowadź numer rachunku do zwrotu środków i autoryzuj operację kodem SMS wysłanym pod numer zapisany w systemie informatycznym banku. Jeżeli posiadasz konto w Idea Bank – rachunek podstawi się automatycznie.
Zsumowanie środki zgromadzone na wszystkich depozytach bankowych w Idea Banku S.A. podlegają ochronie w ramach Bankowego Funduszu Gwarancyjnego do wysokości nieprzekraczającej równowartości w złotych 100 000,00 EUR.
Do obliczenia wartości euro w złotych przyjmuje się średni kurs z dnia spełnienia warunku gwarancji, ogłaszany przez Narodowy Bank Polski.
Nie ma oddzielnego limitu dla lokat założonych w Idea Banku S.A. Limit gwarancji Bankowego Funduszu Gwarancyjnego w wysokości równowartości 100 tys. euro (z wyjątkami przewidzianymi w ustawie) dotyczy łącznie środków znajdujących się na wszystkich lokatach i innych rachunkach bankowych prowadzonych obecnie przez Bank Pekao S.A., niezależnie od tego, czy klient otworzył lokatę/rachunek w Idea Banku S.A. czy w Banku Pekao S.A.
W tym celu złóż w dowolnym oddziale Idea Banku dyspozycję, w której polecisz bankowi wypłacenie wskazanym osobom określonej kwoty ze swojego rachunku w razie śmierci. Kwota wypłaty, bez względu na liczbę wydanych poleceń wypłaty, nie może być wyższa niż dwudziestokrotne przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw, bez wypłat nagród z zysku, ogłaszane przez prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za ostatni miesiąc przed Twoją śmiercią. W wypadku złożenia większej liczby poleceń, jeśli łączna suma wypłat przekracza limit, o którym mowa w zdaniu poprzednim, polecenie wydane później ma pierwszeństwo przed złożonym wcześniej. Możesz w każdym czasie zmienić lub odwołać polecenie wypłaty na piśmie. Osoby, którym wypłacono kwoty z naruszeniem tego pierwszeństwa, są zobowiązane do ich zwrotu Twoim spadkobiercom.
Kwota wypłacona w powyższym trybie nie wchodzi do spadku po Tobie, tj. nie pomniejsza ani nie powiększa należnego spadku.
Do korzystania z bankowości internetowej Idea Banku zalecamy używanie najnowszych wersji przeglądarek: Microsoft Internet Explorer/Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome lub Opera. Login należy wpisać ręcznie - nie kopiować. Podczas wprowadzania hasła należy podać jedynie elementy wymagane przez system (niezamaskowane) lub wpisać całość hasła w wypadku hasła niemaskowanego. Przed zalogowaniem warto sprawdzić zgodność loginu (z przesłanym drogą mailową), hasła (z przesłanym za pośrednictwem SMS) oraz upewnić się, że nie jest wciśnięty przycisk CAPS LOCK.
W celu przypomnienia loginu lub wygenerowania nowego hasła do bankowości internetowej wypełnij formularz lub skontaktuj się z Infolinią pod numerem telefonu 801 999 111 / 22 101 10 10 (Infolinia czynna codziennie w godzinach 8.00-20.00, koszt połączenia zgodny z taryfą). Jeśli wybierzesz kontakt telefoniczny, to w celu weryfikacji tożsamości zostaniesz poproszony o podanie swoich danych (przygotuj dowód osobisty) i wybranych cyfr z hasła telefonicznego, które otrzymałeś SMS-em pod numer podany w systemie informatycznym banku.
W celu przypomnienia loginu lub wygenerowania nowego hasła do bankowości internetowej kliknij tutaj.
Aby po raz pierwszy zalogować się do bankowości internetowej Idea Banku, postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami.
Login jest jednorazowo nadanym numerem. Po zalogowaniu do bankowości internetowej Idea Cloud możliwe jest ustawienie alternatywnego loginu. Aby dokonać zmiany, wejdź w zakładkę Ustawienia, następnie Dane osobowe i wybierz Ustaw. Zmiana zostanie przyjęta po zatwierdzeniu kodem autoryzacyjnym przesłanym pod numer telefonu zapisany w systemie informatycznym banku. Następne logowanie do bankowości internetowej Idea Cloud może odbyć się przy pomocy loginu przypisanego Ci podczas procesu rejestracji bądź przy pomocy loginu alternatywnego.
Hasło w systemie bankowości korporacyjnej możesz zmienić po zalogowaniu. W zakładce Ustawienia kliknij opcję Kanały dostępu, następnie Internet i wybierz opcję Zmiana hasła. Wprowadzona zmiana zostanie przyjęta po zatwierdzeniu kodem autoryzacyjnym SMS przesłanym pod numer telefonu zapisany w systemie informatycznym banku.
Login jest jednorazowo nadanym numerem, którego nie można zmienić.
Hasło w systemie bankowości korporacyjnej możesz zmienić po zalogowaniu. W zakładce Ustawienia kliknij opcję Kanały dostępu, następnie Internet i wybierz opcję Zmiana hasła. Wprowadzona zmiana zostanie przyjęta po zatwierdzeniu kodem autoryzacyjnym SMS przesłanym pod numer telefonu zapisany w systemie informatycznym banku.
Telefoniczny kanał dostępu możesz odblokować jedynie podczas wizyty w oddziale Idea Banku S.A.
W celu wygenerowania dokumentu zawierającego historię rachunku zaloguj się do bankowości internetowej, przejdź do zakładki Historia, a następnie pobierz całą historię, korzystając z opcji Udostępnij, która znajduje się w lewym górnym rogu pod polem Liczba pozycji (kwadrat ze strzałką). Po kliknięciu otworzy się panel boczny, który umożliwi pobranie załącznika.
Historia rachunku zostanie udostępniona w Centrum informacji (prawy górny róg). Masz też możliwość wysłania na wskazany przez siebie adres e-mail wiadomości z załącznikiem. W panelu bocznym należy wybrać w tym celu opcję Pobierz, znajdującą się pod Zestawieniem operacji.
Druga możliwość to kliknięcie w opcję Zaznacz wiele (prawy górny róg historii). Zaznaczone operacje pojawią się w przygotowanym dokumencie.
Kwota dostępnych środków (liczba zapisana wytłuszczoną czcionką, widoczna po zalogowaniu do bankowości internetowej) stanowi sumę środków, która pozostała do wykorzystania. Liczba widoczna obok niej (mniejszą czcionką) informuje o saldzie. Różnice między tymi kwotami wynikają głównie z opóźnionego księgowania płatności kartą. W chwili realizacji płatności w punkcie obsługowym (sklep, stacja paliw itp.) środki z rachunku są blokowane (znikają z kwoty dostępnych środków), natomiast nadal są uwzględnione w saldzie. Dopiero po rozksięgowaniu przez MasterCard kwota płatności kartą nie będzie uwzględniana w saldzie rachunku i stanie się widoczna w historii transakcji. MasterCard rozlicza autoryzacje płatności kartą do 7 dni od daty zlecenia płatności.
W celu wypowiedzenia umowy o prowadzenie rachunku posiadanego w Idea Banku S.A. niezbędne jest złożenie pisemnej dyspozycji. Dokument taki należy dostarczyć do najbliższego oddziału banku lub przesłać listownie na adres: Idea Bank S.A., Rondo Daszyńskiego 2c, 00-843 Warszawa, z dopiskiem „Departament Operacji”. Dokument powinien zawierać dane osobowe pozwalające na identyfikację – imię i nazwisko, numer PESEL, numer rachunku, którego dotyczy rezygnacja. Ponadto należy wskazać rachunek do zwrotu środków oraz podpis zgodny z tym na Karcie Wzorów Podpisów (w wypadku rachunków założonych w oddziale banku). Istnieje również możliwość złożenia rezygnacji poprzez kontakt telefoniczny z Infolinią Banku pod numerem 22 101 10 10 lub 801 999 111 (7 dni w tygodniu w godzinach 8.00 – 20.00). Pamiętaj, że obowiązuje miesięczny okres wypowiedzenia umowy o rachunek i w tym czasie należy uregulować wszelkie opłaty naliczone zgodnie z właściwą Tabelą Opłat i Prowizji.
Wyciągi elektroniczne za poprzedni miesiąc udostępniane są w bankowości internetowej do 10. dnia roboczego każdego miesiąca.
Znajdziesz je, przechodząc do zakładki Centrum informacji (ikona koperty w górnej części ekranu), a następnie klikając w Dokumenty (po lewej stronie). Skorzystaj z filtra w górnej części ekranu i zaznacz wyciągi. Po wykonaniu powyższych czynności poniżej pojawi się lista dostępnych wyciągów. W systemie bankowości korporacyjnej wyciągi znajdziesz po kliknięciu w opcję Wiadomości z banku w zakładce Ustawienia.
Pakiet powiadomień SMS możesz uruchomić w bankowości internetowej. Należy wejść w Ustawienia, a następnie w Powiadomienia. Będziesz miał możliwość wybrania tematów pakietu powiadomień. Zatwierdzenie uruchomienia pakietu będzie wymagać wpisania kodu SMS wysłanego pod Twój numer telefonu zapisany w systemie informatycznym banku. Koszt pakietu jest zgodny z Tabelą Opłat i Prowizji do posiadanego rachunku bankowego. Istnieje możliwość objęcia monitoringiem części lub wszystkich Twoich kont.
Zamknięcie / usunięcie profilu z bankowości internetowej możliwe jest jedynie na podstawie pisma. Pismo możesz złożyć w oddziale bądź przesłać listownie na adres: Idea Bank S.A., Rondo Daszyńskiego 2c, 00-843 Warszawa, z dopiskiem Departament Operacji. Zamknięcie / usunięcie profilu będzie możliwe dopiero po rezygnacji z aktywnych produktów w Idea Banku.
Wystawionej faktury nie da się usunąć z systemu. Możesz wystawić korektę do błędnej faktury. W tym celu zaloguj się do bankowości, wejdź w Szczegóły faktury i dokonaj stosownej korekty.
W tym celu złóż w dowolnym oddziale Idea Banku dyspozycję, w której polecisz bankowi wypłacenie wskazanym osobom określonej kwoty ze swojego rachunku w razie śmierci. Kwota wypłaty, bez względu na liczbę wydanych poleceń wypłaty, nie może być wyższa niż dwudziestokrotne przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw, bez wypłat nagród z zysku, ogłaszane przez prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za ostatni miesiąc przed Twoją śmiercią. W wypadku złożenia większej liczby poleceń, jeśli łączna suma wypłat przekracza limit, o którym mowa w zdaniu poprzednim, polecenie wydane później ma pierwszeństwo przed złożonym wcześniej. Możesz w każdym czasie zmienić lub odwołać polecenie wypłaty na piśmie. Osoby, którym wypłacono kwoty z naruszeniem tego pierwszeństwa, są zobowiązane do ich zwrotu Twoim spadkobiercom.
Kwota wypłacona w powyższym trybie nie wchodzi do spadku po Tobie, tj. nie pomniejsza ani nie powiększa należnego spadku.
Dzienny limit wypłat z bankomatów i płatności przy użyciu karty domyślnie ustawiony jest na kwotę 2000,00 PLN. Limit ten możesz zmienić w każdej chwili po zalogowaniu się do bankowości internetowej. W tym celu wejdź w zakładkę Karty i wybierz kartę, dla której chcesz zmienić limit. Następnie w polu Zmień limity wpisz nową kwotę limitu dla danego typu transakcji. W celu akceptacji zmian niezbędne będzie wprowadzenie kodu autoryzacji przesłanego w wiadomości SMS pod numer telefonu zarejestrowany w systemie informatycznym banku. Zmiana limitu z poziomu bankowości internetowej realizowana jest w ciągu dwóch dni roboczych.
Karta płatnicza przesyłana jest w ciągu 14 dni roboczych na adres korespondencyjny wskazany w banku. Jeśli chcesz otrzymać kartę szybciej, istnieje możliwość wysłania jej kurierem, za co zostanie pobrana opłata zgodnie z właściwą Tabelą Opłat i Prowizji. Aby skorzystać z tej możliwości, udaj się od oddziału lub zadzwoń na infolinię pod numer 22 101 10 10 lub 801 999 111 (infolinia czynna codziennie w godz. 8-20; koszt połączenia zgodny z taryfą).
Kartę debetową do rachunku najszybciej zamówisz samodzielnie w swojej bankowości internetowej. Wystarczy, że po zalogowaniu wejdziesz w zakładkę Karty, a następnie wybierzesz opcję Nowa karta. Jeśli posiadasz wersję bankowości korporacyjnej, to po zalogowaniu wybierz zakładkę Karty, następnie Złóż wniosek i wybierz opcję Nowa karta debetowa. Kartę możesz zamówić również bezpośrednio w oddziale Idea Banku bądź kontaktując się z infolinią pod numerem 22 101 10 10 lub 801 999 111 (infolinia czynna codziennie w godz. 8-20; koszt połączenia zgodny z taryfą). Pamiętaj, że aby korzystać z karty, musisz ją aktywować.
Zaloguj się do bankowości internetowej, wybierz zakładkę Karty i wciśnij przycisk Aktywuj. Następnie wpisz dane otrzymanej karty w odpowiednie pola oraz zdefiniuj kod PIN. Operację trzeba będzie potwierdzić kodem SMS wysłanym pod numer telefonu zarejestrowany w systemie banku.
Jeśli chcesz aktywować kartę dodatkową, skontaktuj się z infolinią banku pod numerem telefonu 22 101 10 10 lub 801 999 111 (infolinia czynna codziennie w godz. 8-20; koszt połączenia zgodny z taryfą).
Ze względów bezpieczeństwa kartę możesz aktywować dopiero po aktywowaniu rachunku i otrzymaniu karty. Otrzymasz ją w ciągu 14 dni roboczych od zamówienia.
W takiej sytuacji nie będziesz mógł z niej dalej korzystać. Aby zamówić nową kartę w miejsce zastrzeżonej, powinieneś złożyć wniosek o jej wydanie. Najszybciej zrobisz to, logując się do swojej bankowości internetowej i wybierając odpowiednią opcję w zakładce Karty.
Kod PIN możesz zmienić w każdej chwili za pośrednictwem bankowości internetowej. Należy wejść w zakładkę Karty, a następnie wybrać kartę, dla której chcesz zmienić PIN i wybrać pole Zmień PIN.
Sesje przychodzące to godziny, po których środki pieniężne powinny być dostępne na rachunku odbiorcy. Sesje wychodzące to godziny, w których środki pieniężne zostały przekazane z rachunku nadawcy. Różnice w terminach dostarczenia środków pieniężnych na rachunek zależą od terminów sesji rozliczeń międzybankowych Elixir, które prowadzi Krajowa Izba Rozliczeniowa. Sesje rozliczeń międzybankowych Elixir realizowane są tylko w dni robocze.
Godziny sesji przelewów przychodzących do Idea Banku S.A.:
Godziny sesji wychodzących z Idea Banku S.A.:
Dodatkowe informacje na temat sesji Elixir dostępne są m.in. na stronie internetowej Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A., będącej dostawcą usługi Elixir – www.kir.com.pl.
Aby złożyć dyspozycję przelewu, zaloguj się do swojej bankowości internetowej i wybierz opcję Przelew walutowy. Jeśli posiadasz dostęp do systemu bankowości korporacyjnej, w wykonaniu przelewu pomoże Ci pracownik infolinii. Zadzwoń pod numer 801 999 111 lub 22 101 10 10 (infolinia czynna codziennie w godz. 8-20; koszt połączenia zgodny z taryfą). W celu złożenia dyspozycji należy przygotować:
Będziesz mógł także samodzielnie wypełnić formularz przelewu zagranicznego, który na Twoje życzenie zostanie Ci wysłany na adres mailowy.
Aby przelew zagraniczny wykonany na rachunek w Idea Banku został prawidłowo zaksięgowany, należy podać:
Zaloguj się do swojej bankowości internetowej. W zakładce Płatności i przelewy zleć nowy przelew (możesz też wybrać na pulpicie opcję Wykonaj przelew), wypełnij formularz, a następnie kliknij Dodaj do płatności. Powtórz te same czynności dla każdego przelewu, który chcesz w ten sposób autoryzować. Następnie w zakładce Płatności i przelewy zaznacz wprowadzone przelewy i wciśnij przycisk Zapłać dziś. Pojawi się boczny panel, w którym należy wpisać kod autoryzacyjny otrzymany SMS-em pod numer, który bank posiada w systemie informatycznym.
Po zatwierdzeniu kodem SMS wszystkie zaznaczone przelewy zostaną wysłane.
Aby dodać zlecenie stałe w swojej bankowości internetowej, należy wybrać opcję Płatności i przelewy w menu głównym, a następnie z dyspozycji dostępnych obok wyszukiwarki wybrać Zlecenia stałe. Po kliknięciu przycisku Nowe zlecenie stałe pojawi się okno Nowe zlecenie cykliczne. Wybierz rachunek w Idea Banku, z którego chcesz realizować zlecenie, wypełnij wymagane pola i wybierz opcję Zapisz. Operację należy zatwierdzić kodem SMS, który otrzymasz pod numer zapisany w systemie informatycznym banku. Pojawi się komunikat potwierdzający wykonanie operacji. Zlecenie wyświetli się na liście w sekcji Zlecenia stałe.
Modyfikacji zlecenia stałego najszybciej dokonasz w bankowości internetowej. W tym celu wejdź w zakładkę Płatności i przelewy, następnie z rozwijającej się listy dyspozycji u góry wybierz Zlecenia stałe. Wyświetli się lista operacji, które zostały zlecone. Kliknij w dane zlecenie, a otworzą się szczegóły i na samym dole będą dostępne trzy opcje: Edytuj, Usuń, Historia.
Wejdź w zakładkę Historia w swojej bankowości internetowej, znajdź przelew, do którego ma zostać wygenerowane potwierdzenie, a następnie kliknij właściwą operację, co pozwoli wyświetlić szczegóły.
Na samym dole przy opcji Udostępnij kliknij kwadrat ze strzałką.
Otworzy się pole boczne, w którym będziesz mógł pobrać załącznik PDF. Zostanie on udostępniony w Centrum informacji (ikona koperty w prawym górnym rogu). Będzie również możliwe wysłanie załącznika na wskazany adres e-mail.
Przelewy zdefiniowane znajdują się w zakładce Książka odbiorców w Twojej bankowości internetowej. Po wybraniu odbiorcy należy rozwinąć opcję Pokaż wszystkie dane.
Transakcje odrzucone są widoczne w bankowości internetowej w zakładce Historia. Użyj opcji Filtry dodatkowe, wybierz Status i kliknij Odrzucone.
Do rachunków spółki może mieć dostęp więcej niż jedna osoba. Niemniej jednak, w celu zapewnienia bezpieczeństwa, bank wymaga zdefiniowania grup, schematów akceptacji oraz reguł akceptacji przelewów. Definiować i edytować je może każdy użytkownik główny rachunku po zalogowaniu do bankowości internetowej. Te zabezpieczenia powodują, że nie wszyscy użytkownicy będą uprawnieni do dysponowania znajdującymi się na rachunku środkami.
Ustalenie grup pozwala zdefiniować, którym użytkownikom zostaną nadane uprawnienia do wykonywania przelewów.
Schematy akceptacji należy ustanowić, aby ustalić, ilu użytkowników danej grupy musi zaakceptować przelew, by został on zrealizowany: jedna osoba, określona liczba członków grupy lub wszyscy z danej grupy.
Zdefiniowanie reguł akceptacji przelewów ustala kwotę minimalną i maksymalną jednego przelewu.
Akceptacji przelewów należy dokonywać w zakładce Przelewy, wybierając opcję Przelewy oczekujące.
Operacje ustanowienia schematów akceptacji, reguł akceptacji oraz potwierdzenia przelewu należy zatwierdzić poprzez wprowadzenie kodu autoryzacji przesłanego w wiadomości SMS.
Aby sprawdzić, co jest powodem pojawienia się komunikatu, najedź kursorem na pole z czerwoną ramką. Wyświetli się jedna z poniższych informacji o występującym błędzie:
„Wprowadzona kwota przelewu powoduje przekroczenie limitu dziennego. Zmiany limitów można dokonać w Ustawieniach w sekcji Bezpieczeństwo.” - ta sytuacja jest spowodowana domyślnym limitem transakcji, który można zmienić. W tym celu zaloguj się do swojej bankowości internetowej , wejdź w zakładkę Ustawienia, a następnie Bezpieczeństwo. Po wybraniu opcji Limity transakcyjne można dokonać zmiany. Należy ją autoryzować kodem SMS wysłanym pod numer telefonu zapisany w systemie informatycznym banku.
„Nie masz wystarczających środków”, „Brak środków” lub „Nieprawidłowa wartość” - sprawdź, czy wprowadzona przez Ciebie kwota odpowiada dostępnym środkom i jest wyższa niż 0 PLN.
„Pole wymagane” – bez uzupełnienia tego pola przelew nie zostanie zrealizowany.
„Niepoprawny format numeru konta” – sprawdź numer rachunku i pamiętaj, że w przypadku polskich kont musi to być 26 cyfr.
Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją, w zależności od tego, do której wersji bankowości posiadasz dostęp.
Bankowość Idea Cloud:
Przejdź do zakładki Książka odbiorców, następnie z listy odbiorców wybierz jednego, klikając Edytuj, a na ekranie edycji znajdź opcję Dodaj do odbiorców zaufanych. Dyspozycja jest wprowadzana poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola. Po kliknięciu przycisku Zapisz niezbędne będzie wprowadzenie kodu autoryzacji przesłanego w wiadomości SMS wysłanej pod numer telefonu zapisany w systemie informatycznym banku.
System bankowości korporacyjnej:
W zakładce Przelewy wyszukaj na liście opcji (po prawej stronie) Listę odbiorców. Następnie odszukaj zdefiniowanego odbiorcę, który ma zostać dodany do zaufanych, i wybierz kolejno Szczegóły, Edycja i zaznacz odpowiednie pole. Operację potwierdź kodem autoryzacyjnym przesłanym w wiadomości SMS.
Aby przelew walutowy został zrealizowany jeszcze tego samego dnia, należy go zlecić w określonych godzinach. Szczegółowa tabela określająca graniczne godziny dla poszczególnych przelewów znajduje się na stronie internetowej banku w zakładce Przydatne dokumenty /Konta/ wybór właściwej formy prowadzenia rachunku/ Aktualne dokumenty/ Tabela przelewów.
W tym celu złóż w dowolnym oddziale Idea Banku dyspozycję, w której polecisz bankowi wypłacenie wskazanym osobom określonej kwoty ze swojego rachunku w razie śmierci. Kwota wypłaty, bez względu na liczbę wydanych poleceń wypłaty, nie może być wyższa niż dwudziestokrotne przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw, bez wypłat nagród z zysku, ogłaszane przez prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za ostatni miesiąc przed Twoją śmiercią. W wypadku złożenia większej liczby poleceń, jeśli łączna suma wypłat przekracza limit, o którym mowa w zdaniu poprzednim, polecenie wydane później ma pierwszeństwo przed złożonym wcześniej. Możesz w każdym czasie zmienić lub odwołać polecenie wypłaty na piśmie. Osoby, którym wypłacono kwoty z naruszeniem tego pierwszeństwa, są zobowiązane do ich zwrotu Twoim spadkobiercom.
Kwota wypłacona w powyższym trybie nie wchodzi do spadku po Tobie, tj. nie pomniejsza ani nie powiększa należnego spadku.
SMS przypominający o zbliżającym się terminie spłaty jest wysyłany automatycznie. Jeżeli wymagana kwota została uregulowana wcześniej, wiadomość potraktuj jako nieaktualną.
Odsetki od transakcji gotówkowej są naliczane od dnia jej zaksięgowania. W wypadku transakcji bezgotówkowych obowiązuje okres bezodsetkowy, liczony od momentu dokonania transakcji do terminu spłaty. Maksymalnie może on wynieść 60 dni. Okres ten obowiązuje w sytuacji, gdy zadłużenie na karcie jest spłacane regularnie i w całości. W przeciwnym wypadku zostaną naliczone odsetki zgodnie z umową.
Jeśli masz problemy ze spłatą kredytu lub Twoja umowa została wypowiedziana, istnieje możliwość ubiegania się o restrukturyzację (modyfikację warunków spłaty Umowy Kredytowej) lub zawarcie ugody (porozumienia w sprawie spłaty wypowiedzianej umowy).
Restrukturyzacja zobowiązań w Idea Banku pozwoli odzyskać zdolność do obsługi swoich zobowiązań:
Bank dopuszcza następujące rodzaje rozwiązań restrukturyzacyjnych:
Konkretne rozwiązanie restrukturyzacyjne zostanie przedstawione po weryfikacji posiadanych produktów oraz dokonaniu indywidualnej oceny aktualnej sytuacji finansowo-ekonomicznej.
W przypadku wypowiedzenia umowy kredytowej istnieje możliwość zawarcia ugody - rozłożenie wymagalnego zadłużenia na dogodne raty.
Jakie kroki należy podjąć aby Bank rozważył możliwość restrukturyzacji lub zawarcia ugody:
Pobierz wniosek:
Wniosek o restrukturyzację – spółki,
Wniosek o restrukturyzację – jednoosobowa działalność gospodarcza,
Wniosek o ugodę – jeśli umowa została wypowiedziana i kredyt stał się wymagalny
Wydrukuj i prawidłowo wypełnij właściwy wniosek o restrukturyzację lub ugodę (jeśli kredyt był zabezpieczony poręczeniem innej osoby ona również musi wyrazić zgodę na złożenie wniosku) oraz przygotuj poniższą dokumentację:
Jeśli w trakcie analizy wniosku konieczne będzie dostarczenie dodatkowych dokumentów, będziemy o tym informować na bieżąco.
Dodatkowo informujemy, iż złożenie wniosku o restrukturyzację lub ugodę nie powoduje wstrzymania działań windykacyjnych oraz nie zwalnia kredytobiorcy z obowiązku regulowania zobowiązań zgodnie z warunkami zawartej umowy.
Jeśli masz wątpliwości lub dodatkowe pytania dotyczące dokumentów jakie powinieneś złożyć, skontaktuj się z Bankiem pod numerem telefonu:
Dobrowolna sprzedaż nieruchomości pozwoli na:
W celu skorzystania z możliwości wsparcia ze strony Banku w procesie sprzedaży niezbędne będzie:
Jakie kroki należy podjąć aby Bank umożliwił sprzedaż nieruchomości
Pobierz dokumenty do sprzedaży nieruchomości
Karta Informacyjna dobrowolnej sprzedaży nieruchomości
Oświadczenie Klient-Pośrednik
Wydrukuj i wypełnij kartę informacyjną wraz z oświadczeniem (jeśli właścicielem nieruchomości stanowiącej zabezpieczenie kredytu jest inna osoba, ona również musi wyrazić zgodę na złożenie wniosku)
Uzupełnione dokumenty prześlij do nas na adres mailowy:
nieruchomosci@ideabank.pl
lub pocztą tradycyjną:
Idea Bank S.A.
Departament Windykacji
Rondo Daszyńskiego 2c,
00-843 Warszawa
Z dopiskiem: "Wniosek o sprzedaż dobrowolną nr...(numer umowy kredytowej, której ma dotyczyć zmiana)".
Jeśli potrzebujesz więcej informacji to skontaktuj się z Bankiem pod numerem telefonu:
T: +48 81 454 65 99
Na wyciągu widoczne są jedynie transakcje zaksięgowane w danym okresie rozliczeniowym. Jeżeli spłata została wykonana poza datami, które widnieją w tytule dokumentu, będzie ona widoczna na kolejnym wyciągu.
W tym celu złóż w dowolnym oddziale Idea Banku dyspozycję, w której polecisz bankowi wypłacenie wskazanym osobom określonej kwoty ze swojego rachunku w razie śmierci. Kwota wypłaty, bez względu na liczbę wydanych poleceń wypłaty, nie może być wyższa niż dwudziestokrotne przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw, bez wypłat nagród z zysku, ogłaszane przez prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za ostatni miesiąc przed Twoją śmiercią. W wypadku złożenia większej liczby poleceń, jeśli łączna suma wypłat przekracza limit, o którym mowa w zdaniu poprzednim, polecenie wydane później ma pierwszeństwo przed złożonym wcześniej. Możesz w każdym czasie zmienić lub odwołać polecenie wypłaty na piśmie. Osoby, którym wypłacono kwoty z naruszeniem tego pierwszeństwa, są zobowiązane do ich zwrotu Twoim spadkobiercom.
Kwota wypłacona w powyższym trybie nie wchodzi do spadku po Tobie, tj. nie pomniejsza ani nie powiększa należnego spadku.
Aby dodać kartę do Google Pay postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
• Pobierz aplikację Google Pay ze sklepu Google Play i zaloguj się do niej.
• Upewnij się że masz aktywne połączenie internetowe.
• Dodaj kartę: Zrób zdjęcie karty lub wpisz numer karty i datę ważności. Podaj numer CVC widoczny na odwrocie karty.
• Zaakceptuj regulamin usługi.
• Zatwierdź kodem SMS, który otrzymasz z Banku lub poprzez kontakt z Infolinią Banku.
• Ustaw kartę Idea Bank jako domyślną do płatności Google Pay.
• Upewnij się, że w telefonie jest włączona funkcja NFC.
Usługa działa w oparciu o aplikację Google Pay do pobrania ze sklepu Google Play dla telefonów z Android w wersji Lollipop (5.0) lub nowszej. Aby można było dokonywać płatności zbliżeniowych za pomocą Google Pay, telefon musi obsługiwać komunikację NFC (Near Field Communication).
Sprawdź, czy Twój telefon obsługuje komunikację NFC i włącz ją:
• Otwórz 'Ustawienia'.
• Wybierz 'Połączone urządzenia'.
• Jeśli nie widzisz tej opcji, znajdź podobną, np. 'Sieci zwykłe i bezprzewodowe', 'Połączenia' lub 'NFC'. Aby wyświetlić inne ustawienia, być może trzeba będzie kliknąć opcję 'Więcej'. Jeśli znajdziesz opcję 'NFC' lub podobną, oznacza to, że możesz płacić w sklepach za pomocą Google Pay.
• Włącz komunikację NFC.
Jeśli chcesz używać Google Pay w sklepach, ze względów bezpieczeństwa musisz ustawić blokadę ekranu na swoim urządzeniu z Androidem.
W przypadku Google Pay może to być blokada ekranu za pomocą kodu PIN, wzoru, hasła, odcisku palca lub skanowania tęczówki. Usługa nie będzie działać z rozpoznawaniem twarzy ani takimi blokadami ekranu jak Smart Unlock lub Knock to Unlock. W przypadku większości transakcji musisz odblokować telefon. Nie jest to jednak konieczne, gdy dokonujesz wybranych małych płatności.
Ważne: możesz dokonać ograniczonej liczby transakcji bez odblokowywania telefonu. Gdy ją wyczerpiesz, telefon będzie wymagać odblokowania.
Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
Krok 1. Upewnij się, że masz włączoną komunikację NFC
Krok 2. Wybudź i odblokuj telefon.
Włącz ekran telefonu, a następnie odblokuj urządzenie. Nie musisz otwierać aplikacji Google Pay.
Krok 3. Przyłóż tylną część telefonu do czytnika płatności zbliżeniowych oznaczonego
(w różnych terminalach jest on umieszczony w różnych miejscach) na kilka sekund.
Gdy już zapłacisz na ekranie pojawi się niebieska ikona potwierdzenia, dodatkowo telefon zawibruje. Jeśli tak się nie stanie:
Spróbuj przytrzymać telefon w inny sposób. Antena NFC powinna znajdować się u góry lub na dole telefonu. Przytrzymaj telefon dłużej.
Krok 4. Postępuj według instrukcji widocznych na ekranie. Pamiętaj, że transakcje powyżej 100 zł wymagają dodatkowej autoryzacji.
Dodanie karty do Google Pay jak i korzystanie z usługi jest bezpłatne, Bank nie pobiera żadnych dodatkowych opłat z tego tytułu.
Dla wszystkich transakcji obowiązuje Taryfa Opłat i Prowizji w zakresie karty płatniczej, którą dodano do usługi.
Zastrzeżenie karty w Banku powoduje zastrzeżenie jej również we wszystkich kanałach płatności, w tym w Google Pay.
Kartę możesz usunąć bezpośrednio w aplikacji Google Pay:
• otwórz aplikację Google Pay,
• wybierz kartę, którą chcesz usunąć,
• naciśnij: "Usuń kartę".
Ważne: Usunięcie aplikacji Google Pay z telefonu nie powoduje usunięcia kart z tej aplikacji. Nadal są możliwe płatności Google Pay.
System Google Pay nie przekazuje sprzedawcom prawdziwych danych Twojej karty, tylko wirtualny token, którego nie można wykorzystać poza aplikacją. Informacje o Twojej karcie pozostają bezpieczne w Banku.
Jeśli stracisz telefon, możesz usunąć kartę na Infolinii Banku, pod numerem telefonu 22 101 10 10. Jeśli telefon jest online, możesz na odległość zabezpieczyć go nowym hasłem lub usunąć z niego wszystkie dane osobowe dzięki Menedżerowi urządzeń Android (jeżeli wcześniej udostępniłeś taką opcję w swoim telefonie).
Transakcje kartą w Google Pay widzisz od razu w historii płatności w tej aplikacji, a także w historii transakcji Idea Cloud.
Reklamacje dotyczące transakcji Google Pay składasz dokładnie tak samo, jak reklamacje transakcji wykonanych kartą.
Możesz dodać do aplikacji Google Pay kartę debetową wydaną dla klientów indywidualnych. Sukcesywnie będziemy rozszerzać tą listę o kolejne typy kart.
Tak, Google Pay umożliwia dokonywanie płatności w aplikacjach mobilnych oraz sklepach internetowych.
Do spłaty kredytów firmowych w Idea Banku jest ustanowione polecenie spłaty z rachunków bieżących, dlatego w dniu płatności raty bank automatycznie próbuje pobrać środki na rzecz płatności raty. W pierwszej kolejności jednak sprawdza, czy środki nie zostały już wpłacone bezpośrednio na rachunek kredytu. Jeżeli nie – wówczas pobiera je z rachunków bieżących. Może się zdarzyć, że przelew, którego dokonasz bezpośrednio na rachunek kredytu z innego banku, zaksięguje się już po pobraniu środków. Wynika to ze standardowych godzin transakcji, jakie ustalane są pomiędzy bankami. Powstaje wówczas nadpłata kredytu – środki na rachunku kredytu będą czekały do następnej raty. W tej sytuacji możesz pozostawić środki i pomniejszyć o ich wartość kolejną ratę bądź zgłosić telefonicznie dyspozycję zwrotu tych środków na rachunek firmowy.
O planowanej spłacie należy poinformować bank w formie pisemnej najpóźniej na 5 dni roboczych przed planowanym terminem spłaty.
Możesz to zrobić w oddziale banku lub przesłać informację listownie (koniecznie skorzystaj z druku banku dostępnego na naszej stronie internetowej w zakładce) na adres: Idea Bank S.A., Rondo Daszyńskiego 2c, 00-843 Warszawa, z dopiskiem: 'Wcześniejsza całkowita / częściowa spłata kredytu / pożyczki'.
W celu uzyskania informacji o całkowitym zadłużeniu prosimy o wypełnienie formularza kontaktowego
Rozliczenie przez bank wcześniejszej spłaty zostanie dokonane w terminie wskazanym w dyspozycji, pod warunkiem że zapewnisz środki do spłaty kredytu / pożyczki wraz z kwotą należną z tytułu prowizji za wcześniejszą spłatę (określoną w Tabeli Opłat i Prowizji) na rachunku kredytu / pożyczki lub rachunku bieżącym / oszczędnościowo-rozliczeniowym, z zastrzeżeniem że jeżeli planowany termin spłaty wskazany w dyspozycji jest krótszy niż 5 dni roboczych od daty złożenia dyspozycji w oddziale banku lub jej wpływu do siedziby banku, bank zrealizuje dyspozycję w terminie do 5 dni roboczych od daty wpływu. Jeśli nie zapewnisz wystarczających środków na całkowitą spłatę kredytu, bank pobierze środki i zrealizuje spłatę częściową, jednak nastąpi to tylko w przypadku zapewnienia przynajmniej 50% kwoty wymaganej do spłaty całkowitej. Jeśli kwota będzie niższa, dyspozycja się przeterminuje a środki pozostaną na rachunku.
O planowanej spłacie należy poinformować bank najpóźniej na 5 dni roboczych przed planowanym terminem spłaty.
Najwygodniej zrobić to kontaktując się z infolinią pod numerem telefonu 801 999 111 lub 22 101 10 10 (infolinia czynna codziennie w godzinach 8.00-20.00, koszt połączenia zgodny z taryfą). Możesz to zrobić również w oddziale banku lub przesyłając informację listownie (koniecznie skorzystaj z druku banku dostępnego na naszej stronie internetowej w zakładce) na adres: Idea Bank S.A., Rondo Daszyńskiego 2c, 00-843 Warszawa, z dopiskiem: 'Wcześniejsza całkowita / częściowa spłata kredytu / pożyczki'.
W celu uzyskania informacji o całkowitym zadłużeniu prosimy o wypełnienie formularza kontaktowego Rozliczenie przez bank wcześniejszej spłaty zostanie dokonane w terminie wskazanym w dyspozycji, pod warunkiem że zapewnisz środki do spłaty kredytu / pożyczki wraz z kwotą należną z tytułu prowizji za wcześniejszą spłatę (określoną w Tabeli Opłat i Prowizji) na rachunku kredytu / pożyczki lub rachunku bieżącym / oszczędnościowo-rozliczeniowym, z zastrzeżeniem że jeżeli planowany termin spłaty wskazany w dyspozycji jest krótszy niż 5 dni roboczych od daty złożenia dyspozycji w oddziale banku lub jej wpływu do siedziby banku, bank zrealizuje dyspozycję w terminie do 5 dni roboczych od daty wpływu. Jeśli nie zapewnisz wystarczających środków na całkowitą spłatę kredytu, bank pobierze środki i zrealizuje spłatę częściową, jednak nastąpi to tylko w przypadku zapewnienia przynajmniej 50% kwoty wymaganej do spłaty całkowitej. Jeśli kwota będzie niższa, dyspozycja się przeterminuje a środki pozostaną na rachunku.
Pozostajemy do Twojej dyspozycji jeśli chcesz zwrócić się z wnioskiem o zmianę warunków kredytowania. W tym celu wypełnij wniosek o zmianę warunków kredytu/pożyczki i dostarcz go do oddziału Banku lub prześlij go wraz z dokumentami finansowymi wskazanymi poniżej (w zależności od formy rozliczeń z Urzędem Skarbowym):
Dokumenty należy kierować na adres korespondencyjny:
Idea Bank S.A. – Zespół Weryfikacji Portfela Kredytowego w Departamencie Operacji
Rondo Daszyńskiego 2c, 00-843 Warszawa
Z dopiskiem: 'wniosek o zmianę warunków kredytowania umowy nr ...(numer umowy kredytowej, której ma dotyczyć zmiana)'
Dobrowolna sprzedaż nieruchomości pozwoli na:
W celu skorzystania z możliwości wsparcia ze strony Banku w procesie sprzedaży niezbędne będzie:
Jakie kroki należy podjąć aby Bank umożliwił sprzedaż nieruchomości
Pobierz dokumenty do sprzedaży nieruchomości
Karta Informacyjna dobrowolnej sprzedaży nieruchomości
Oświadczenie Klient-Pośrednik
Wydrukuj i wypełnij kartę informacyjną wraz z oświadczeniem (jeśli właścicielem nieruchomości stanowiącej zabezpieczenie kredytu jest inna osoba, ona również musi wyrazić zgodę na złożenie wniosku)
Uzupełnione dokumenty prześlij do nas na adres mailowy:
nieruchomosci@ideabank.pl
lub pocztą tradycyjną:
Idea Bank S.A.
Departament Windykacji
Rondo Daszyńskiego 2c,
00-843 Warszawa
Z dopiskiem: "Wniosek o sprzedaż dobrowolną nr...(numer umowy kredytowej, której ma dotyczyć zmiana)".
Jeśli potrzebujesz więcej informacji to skontaktuj się z Bankiem pod numerem telefonu:
T: +48 81 454 65 99
Dokumenty potwierdzające spłatę są wysyłane do 14 dni roboczych od daty zamknięcia umowy na adres korespondencyjny podany do obsługi kredytu.
Umowa ubezpieczenia jest odrębna od umowy kredytu, dlatego wszelkie pytania w tej kwestii należy zgłaszać do towarzystwa ubezpieczeniowego, z którym została zawarta.
W tym celu złóż w dowolnym oddziale Idea Banku dyspozycję, w której polecisz bankowi wypłacenie wskazanym osobom określonej kwoty ze swojego rachunku w razie śmierci. Kwota wypłaty, bez względu na liczbę wydanych poleceń wypłaty, nie może być wyższa niż dwudziestokrotne przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw, bez wypłat nagród z zysku, ogłaszane przez prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za ostatni miesiąc przed Twoją śmiercią. W wypadku złożenia większej liczby poleceń, jeśli łączna suma wypłat przekracza limit, o którym mowa w zdaniu poprzednim, polecenie wydane później ma pierwszeństwo przed złożonym wcześniej. Możesz w każdym czasie zmienić lub odwołać polecenie wypłaty na piśmie. Osoby, którym wypłacono kwoty z naruszeniem tego pierwszeństwa, są zobowiązane do ich zwrotu Twoim spadkobiercom.
Kwota wypłacona w powyższym trybie nie wchodzi do spadku po Tobie, tj. nie pomniejsza ani nie powiększa należnego spadku.
W celu zapewnienia przejrzystej obsługi Klientów będących Konsumentami pragniemy poinformować, że w zgodnie z art. 49 a ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, Bank umożliwia Klientom zwrot kosztów kredytu, udzielonych od 18 grudnia 2011 r., z tytułu wcześniejszej całkowitej lub częściowej jego spłaty. Więcej >>
Jeżeli podpisywałeś umowę w oddziale banku lub dokonywałeś tam aktualizacji swoich danych osobowych lub dokumentów, możesz raz na 30 dni aktualizować dane z dowodu osobistego samodzielnie, w bankowości internetowej. Zaloguj się, wejdź w zakładkę Ustawienia i wybierz Dane osobiste. Kolejnym krokiem będzie autoryzacja sms – wprowadź i zatwierdź otrzymany kod. Po rozwinięciu pola Dane Użytkownika, przy typie dokumentu, wybierz pole Edytuj.
W przypadku, gdy pole Edytuj jest nieaktywne, należy udać się do najbliższego oddziału banku (https://www.ideabank.pl/oddzialy).
Aktualizacja danych możliwa jest również poprzez przesłanie skanu/wyraźnego zdjęcia dokumentu tożsamości w bankowości Idea Cloud, należy przejść do „Centrum Informacji”, wybrać „Nowa wiadomość” i dodać dokument w załączniku.
Po przesłaniu wiadomości skontaktuje się z Tobą konsultant, w celu aktualizacji danych i będzie prosił Cię o podanie zarówno danych z nowego dowodu, jaki i tego, który obecnie znajduje się w systemie. Jeżeli ich nie posiadasz, aktualizacji dowodu osobistego możesz dokonać jedynie w oddziale banku.
Zmiany numeru telefonu wskazanego do kontaktu z bankiem możesz dokonać po zalogowaniu się do bankowości internetowej w zakładce Ustawienia. Podczas zmiany numeru wysyłane są dwa hasła do autoryzacji – pod dotychczasowy numer telefonu oraz pod nowy numer.
Dyspozycję zmiany numeru telefonu możesz wydać również telefonicznie, kontaktując się z infolinią pod numerem 801 999 111 lub 22 101 10 10 (infolinia czynna jest codziennie w godz. 8.00-20.00; koszt połączenia zgodny ze stawką operatora) z dotychczasowego numeru telefonu podanego do kontaktu z bankiem.
Jeżeli nie masz możliwości skorzystania z numeru telefonu podanego w banku, zmiany dokonasz jedynie podczas wizyty w oddziale.
Wyłączenia
Bank Pekao S.A. – zgodnie z decyzją Bankowego Funduszu Gwarancyjnego - przejął część przedsiębiorstwa Idea Bank S.A. i obsługę produktów przypisanych do tej części. Zanim złożysz reklamację, sprawdź, jakie produkty są wyłączone z przejęcia https://www.pekao.com.pl/idea-bank/informacje-dla-klientow.html
Termin udzielenia odpowiedzi
Reklamacje rozpatrujemy tak szybko, jak to możliwe. Odpowiadamy na nie nie później niż:
Jeśli nie będziemy mogli dochować pierwszych wspomnianych terminów, poinformujemy Cię o wydłużeniu terminu rozpatrzenia reklamacji.
Formy udzielania odpowiedzi
Na reklamację odpowiadamy na trwałym nośniku informacji, czyli w taki sposób, aby odbiorca mógł odczytywać treść odpowiedzi wielokrotnie i jednocześnie mieć pewność, że ta treść się nie zmieni. W związku z tym możemy wysłać odpowiedź:
Ochrona klienta
Jeżeli nie zgadzasz się z decyzją o rozpatrzeniu Twojej reklamacji możesz zwrócić się do:
Bank Pekao S.A. podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego z siedzibą w Warszawie (00-950), Plac Powstańców Warszawy 1.
Reklamację możesz zgłosić:
Nie jesteś zadowolony ze sposobu rozpatrzenia reklamacji przez Bank? Otrzymana odpowiedź nie spełnia Twoich oczekiwań?
W takiej sytuacji możesz zwrócić się do Rzecznika Klienta. w ciągu 14 dni od otrzymania odpowiedzi na Twoją reklamację. Zadaniem Rzecznika jest reprezentowanie Twoich interesów w kontaktach z Bankiem i szukanie możliwie najlepszych rozwiązań zgłaszanej przez Ciebie sprawy. Pamiętaj, że warunkiem złożenia odwołania jest otrzymanie odpowiedzi na reklamację z Banku.
W jaki sposób możesz złożyć odwołanie do Rzecznika Klienta?
Co powinno zawierać odwołanie kierowane do Rzecznika Klienta?
Termin udzielenia odpowiedzi od Rzecznika Klienta
Odwołania Rzecznik Klienta rozpatruje niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie:
W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających udzielenie odpowiedzi na odwołanie w wyżej wskazanych terminach, przekażemy Ci informację o przyczynach opóźnienia, okolicznościach, które muszą zostać ustalone w celu rozpatrzenia sprawy oraz o przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi.
Maksymalny termin na udzielnie przez Rzecznika Klienta odpowiedzi na Twoje odwołanie wynosi:
Formy udzielania odpowiedzi
Na reklamację odpowiadamy na trwałym nośniku informacji, czyli w taki sposób, aby odbiorca mógł odczytywać treść odpowiedzi wielokrotnie i jednocześnie mieć pewność, że ta treść się nie zmieni. W związku z tym możemy wysłać odpowiedź:
Kontakt do windykacji:
Idea Bank S.A. Departament Windykacji
ul. Okopowa 1, 20-022 Lublin
windykacja@ideabank.pl
Etap monitoringu i windykacji przedsądowej tel.: 800 600 060 lub 81 454 65 30
(dostępny od pon. do pt. w godz. 8.00-18.00)
Etap sądowo - egzekucyjny
tel.: 81 475 03 00 (dostępny od pon. do pt. w godz. 8.00 – 17.00)
Żeby wysłać dokumenty finansowe do przygotowania oferty kredytu, przejdź do formularza, uzupełnij swoje dane i załącz pliki.
Jeśli masz problemy ze spłatą kredytu lub Twoja umowa została wypowiedziana, istnieje możliwość ubiegania się o restrukturyzację (modyfikację warunków spłaty Umowy Kredytowej) lub zawarcie ugody (porozumienia w sprawie spłaty wypowiedzianej umowy).
Restrukturyzacja zobowiązań w Idea Banku pozwoli odzyskać zdolność do obsługi swoich zobowiązań:
Bank dopuszcza następujące rodzaje rozwiązań restrukturyzacyjnych:
Konkretne rozwiązanie restrukturyzacyjne zostanie przedstawione po weryfikacji posiadanych produktów oraz dokonaniu indywidualnej oceny aktualnej sytuacji finansowo-ekonomicznej.
W przypadku wypowiedzenia umowy kredytowej istnieje możliwość zawarcia ugody - rozłożenie wymagalnego zadłużenia na dogodne raty.
Jakie kroki należy podjąć aby Bank rozważył możliwość restrukturyzacji lub zawarcia ugody:
Pobierz wniosek:
Wniosek o restrukturyzację – spółki,
Wniosek o restrukturyzację – jednoosobowa działalność gospodarcza,
Wniosek o ugodę – jeśli umowa została wypowiedziana i kredyt stał się wymagalny
Wydrukuj i prawidłowo wypełnij właściwy wniosek o restrukturyzację lub ugodę (jeśli kredyt był zabezpieczony poręczeniem innej osoby ona również musi wyrazić zgodę na złożenie wniosku) oraz przygotuj poniższą dokumentację:
Jeśli w trakcie analizy wniosku konieczne będzie dostarczenie dodatkowych dokumentów, będziemy o tym informować na bieżąco.
Dodatkowo informujemy, iż złożenie wniosku o restrukturyzację lub ugodę nie powoduje wstrzymania działań windykacyjnych oraz nie zwalnia kredytobiorcy z obowiązku regulowania zobowiązań zgodnie z warunkami zawartej umowy.
Jeśli masz wątpliwości lub dodatkowe pytania dotyczące dokumentów jakie powinieneś złożyć, skontaktuj się z Bankiem pod numerem telefonu:
Korespondencję należy kierować na adres:
Idea Bank S.A., Departament Windykacji
Rondo Daszyńskiego 2c, 00-843 Warszawa
Powyższe dokumenty można także złożyć w oddziale Idea Banku